پاستا را سالم تر بخوریم

به‌گزارش Insider، در یک مطالعه بزرگ در سال ۲۰۱۶ روی ایتالیایی‌ها، محققان دریافتند کسانی که ماکارونی را به‌عنوان بخشی از رژیم مدیترانه‌ای مصرف می کردند، شاخص توده بدنی و دور کمر کمتری داشتند اما برای دستیابی به فواید پاستا، توصیه‌هایی برای نحوه پخت آن وجود دارد:

 
  پروتئین، سبزیجات و چربی‌های سالم مصرف کنید
در حالی که سس مارینارا و پنیر پارمزان گزینه‌ای دلچسب برای خوردن پاستا و ماکارونی است
 اما شما باید به این وعده غذایی به اندازه کافی پروتئین، سبزیجات و چربی‌های سالم اضافه کنید. مصرف آووکادو و اسفناج همراه با سبزیجات مخلوط و تن ماهی، به علاوه لوبیا سفید و کلم بروکلی می‌تواند پاستا را به یک غذای سالم تبدیل کند.
  مراقب محتوای فیبر باشید
اگر دیابت دارید یا نگران سطح قند خون خود هستید، از ماکارونی تصفیه ‌شده اجتناب و به‌جای آن از ماکارونی حاوی گندم کامل یا گزینه‌های غنی از فیبر استفاده کنید. اگرچه ماکارونی تصفیه‌ شده با ویتامین‌ها و مواد معدنی غنی ‌شده و غنی از آهن و ویتامین B است اما فیبر زیادی ندارد و می‌تواند باعث افزایش سطح قند خون شود.
  پنیر را در حد اعتدال اضافه کنید
ذائقه خود را از موزارلای پرچرب به کم‌چرب و از پنیر پارمزان معمولی به بدون‌چربی برای کاهش کالری و چربی‌های اشباع‌شده
 تغییر دهید.
  جایگزین پنیر را امتحان کنید
سعی کنید سس‌های خامه‌ای آلفردو را با خامه بادام هندی جایگزین کنید. برای درست‌کردن این سس، بادام هندی را یک شب در آب خیس و سپس آن را در غذاساز مخلوط  کنید و کمی لیمو، کمی نمک، فلفل سیاه و مقداری شیر غیر لبنی به آن اضافه کنید تا به بافت دلخواه خود برسید.
  پاستا را زیاد نپزید
پاستا زمانی سالم‌تر است که از زمان پخت توصیه ‌شده روی جعبه آن پیروی کنید. این ماده غذایی وقتی بیش از حد پخته شود، آب زیادی جذب می‌کند که منجر به حجیم‌ شدن آن و در نهایت آزاد شدن مواد مغذی آن در آب می‌شود. پختن بیش از حد ماکارونی همچنین می‌تواند میزان مواد مغذی مانند فولات، ویتامین‌های B، تیامین و ریبوفلاوین را که پاستا با آن غنی شده است، کاهش دهد.       

 

13 اردیبهشت, 1401 13:55