تازه ها| علل و راه های پیشگیری از «مِه مغزی»

تازه ها

«مِه مغزی»، احساس خستگی ذهنی یا گیجی است که تفکر واضح را دشوار می‌کند. چگونگی این احساس ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد، اما همیشه با کاهش عملکرد شناختی همراه است. ممکن است احساس کنید مانند گذشته قادر به انجام کارهای ذهنی نیستید یا در تصمیم‌گیری مشکل ‌دارید. برخی افراد هم به‌طور مداوم احساس خستگی، حواس‌پرتی و تغییر خلق‌وخو می‌کنند. علایم دیگر «مه مغزی» عبارت‌اند از: فراموشی، حالت گیجی، ناتوانی در توجه یا تمرکز و ناتوانی در انجام همزمان چند کار. در ادامه به علل و راه‌های کنترل این مشکل می‌پردازیم:


   برخی از علل ایجاد مه‌مغزی
فشار خون، رژیم غذایی، استفاده از ️برخی داروها از جمله داروهای ضد افسردگی، محرک‌های خواب آور و داروهای ضد روان پریشی.
   پیشگیری از مه مغزی
هرچند مثل هر مشکل دیگری تشخیص و درمان با پزشک است، اما راه‌های ساده‌ای برای اصلاح سبک زندگی و پیشگیری یا کاهش عوارض این مشکل وجود دارد مثل: 
   داشتن خواب کافی یکی از آسان‌ترین روش‌های درمانی برای مه مغزی است. بنابراین سعی کنید هر شب 7 تا 9 ساعت بخوابید.
    استرس خود را به روشی صحیح مدیریت کنید اما نادیده نگیرید.
   برای کاهش مه مغزی به طور منظم ورزش کنید چون داشتن فعالیت بدنی می‌تواند سلامت روانی شما را بهبود بخشد.
    قوای ذهنی خود را از طریق حل معما و به کار گرفتن تفکر در حل مسائل مختلف، تقویت کنید.
    از رژیم غذایی سالم پیروی کنید و غذاهای فراوری شده را تا حد امکان مصرف نکنید.

16 تیر, 1401 14:38