تغذیه| چرا در رژیم های غذایی شکست می خوریم؟

تغذیه

امکان ندارد فردی دارای اضافه وزن را بشناسید که تا به حال در زندگی‌اش رژیم غذایی بگیرد و در آن شکست نخورده باشد، اما واقعا چرا در رژیم‌های غذایی شکست می‌خوریم؟

  استرس دارید  |  استرس به هر دلیلی چون تغییر شغل، فشار کاری، مشکلات خانوادگی و هر چیز دیگری، رژیم لاغری‌تان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. دلیل این مسئله ترشح هورمون استرس به نام «کورتیزول» است که باعث تجمع چربی در بدن می‌شود.
   عجله دارید  |  بیشتر افرادی که خواهان رژیم لاغری‌ هستند، می‌خواهند به‌سرعت وزن کم کنند. این کار باعث سرخوردگی شما در یک مدت‌زمان محدود خواهد شد. تغییر ناگهانی برنامه غذایی و فشار بیش از اندازه به خود، سیستم ایمنی شما را ضعیف می‌کند و از رژیم گرفتن خسته می‌شوید. بنابراین برای کاهش وزن عجله نداشته باشید و سعی کنید آهسته و پیوسته پیش بروید.
   اشتباه خرید می‌کنید |  در هنگام خرید مواد غذایی باید حواستان به برچسب مواد غذایی باشد، برچسب‌های مواد غذایی میزان کالری‌ها و دیگر اطلاعات مهمی را که از محصولی لازم دارید در اختیار شما قرار می‌دهند. اگر مواد غذایی با کالری بالا مصرف می‌کنید، قطعا در رژیم غذایی خود شکست خواهید خورد.
   گرسنه می‌مانید |  شما نباید مدت طولانی گرسنه بمانید بلکه هدف شما باید در این رژیم این باشد که غذاهایی پیدا کنید تا شما را برای مدت بیشتری سیر نگه دارد.
گرسنگی زیاد بدن شما را از مواد مغذی محروم می‌کند و می تواند، شما را برای غذا خوردن دیوانه کند. همچنین گرسنگی می تواند باعث سردرد، خستگی، توهم، سردرگمی و تحریک پذیری شود که برای سلامت بدن شما خطرناک است.
   کم می‌خوابید | کمبود خواب باعث پرخوری می‌شود. در تحقیقی که در نشریه «تغذیه بالینی» در آمریکا منتشر شد، نشان داده شد، زنانی که کمتر از چهار ساعت در شبانه‌روز می‌خوابند، روز بعد، در حدود 300 کالری انرژی و 21 گرم چربی بیشتری مصرف می‌کنند.پس برای یک هفته تصمیم بگیرید هفت ساعت و نیم بخوابید. حتی گاهی لازم است این زمان را به 9 ساعت هم برسانید، با این کار سرحال‌تر و با انرژی بیشتری از رختخواب بلند خواهید شد و کالری بیشتری هم می‌سوزانید. بعد از طی یک هفته ، ساعت بدن‌تان به این میزان خواب عادت می‌کند.

2 آذر, 1401 16:21