غذای اصلی|خوراک سیب زمینی پاییزی

آشپزی

غذای اصلی
 
 
روغن زیتون – 2 قاشق غذاخوری
 پیاز متوسط خردشده – یک عدد
 ساقه کرفس متوسط خردشده – 2 عدد
 سیر رنده شده – 2 حبه
 سیب زمینی خردشده – 900 گرم
 پودر گشنیز – یک قاشق چای‌خوری
 پاپریکا – یک قاشق چای‌خوری
 نمک – یک قاشق چای‌خوری
 فلفل سیاه – یک چهارم قاشق چای‌خوری
 آب سبزیجات – 4 پیمانه
 
1- روغن را در یک قابلمه روی حرارت متوسط داغ کنید. پیاز و کرفس را اضافه کنید و بپزید تا نرم شود (حدود ۶ تا ۸ دقیقه). سیر را اضافه کنید و بگذارید یک دقیقه دیگر بپزد. سیب زمینی، گشنیز، پاپریکا، نمک و فلفل را اضافه کنید و هم بزنید و یک دقیقه بپزید.
2- آب سبزیجات را اضافه کنید و وقتی جوش آمد، حرارت را کم کنید  تا سیب زمینی‌ها نرم شود (حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه).
3- حدود دو پیمانه از مواد را داخل مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا نرم شود. پوره به دست آمده را به سوپ برگردانید و داغ میل کنید.

24 آبان, 1399 11:2