پیش غذا|سالاد کدو حلوایى مخصوص ورزشکاران

آشپزی من

پیش غذا

 

مواد لازم برای 6 نفر
  کدو حلوایی پخته و تکه شده - 300گرم
   پودر پنیر پارمزان - 3 قاشق سوپ‌خوری
   پیاز قرمز - یک عدد متوسط
   پنیر فتا -100گرم
   تخم کدو - 2 قاشق سوپ‌خوری
  کاهو یا اسفناج -200گرم
   روغن زیتون - به میزان لازم
   آب‌لیمو - 5 قاشق سوپ‌خوری
   ادویه سالاد - یک قاشق چای‌خوری
 
1-کاهو یا اسفناج را خرد کنید  و در لایه اول بریزید.
2- پنیر فتا را به‌صورت مربعی برش دهید و روی آن بریزید. پیاز را به‌صورت هلالی نازک برش بزنید و در یک تابه بدون روغن کمی تفت دهید تا پیاز‌ها نرم شود و سپس روی سالاد بریزید.
3- بخشی از کدو حلوایی پخته و نگینی شده را بریزید و سپس کمی دیگر کاهو به آن اضافه کنید، در نهایت روی آن را با تکه‌های کدو و تخم کدو و پودر پنیر پارمزان بپوشانید.
4-آب‌لیمو و ادویه سالاد را با هم مخلوط کنید  و 15 دقیقه استراحت دهید و سپس روی سالاد بریزید. در پایان روی سالاد را روغن زیتون بریزید.
 نکته
برای تهیه  این سالاد سعی کنید کدوحلوایی را فقط 15دقیقه بپزید تا برش‌های چاقویی آن تمیز در آید. در غیر این صورت ممکن است با پخت زیاد بافت کدو باز شود و شکل زیبایی نداشته باشد.
 

 

 

2 آذر, 1399 11:28