غذای اصلی| آش زمستانی با کلسیم فراوان مغذی و خوش طعم

آشپزی

مواد لازم برای ۶ نفر
   سبزی آش - 500گرم
   اسفناج - 500گرم( به دلخواه)
   کشک - یک لیوان
    برنج - یک چهارم لیوان
   پیاز - 4 عدد متوسط
   عدس  - نصف لیوان
   نخود - نصف لیوان
   لوبیا چیتی - نصف لیوان
   گندم - نصف لیوان
   روغن سرخ کردنی - به میزان لازم
   نعناع خشک - به میزان لازم
   نمک، فلفل و زردچوبه - به مقدار کافی
 
 
    ۱- ابتدا حبوبات را از چند ساعت قبل بشویید و خیس کنید. بهتر است نخود و لوبیا را با هم خیس کنید و عدس را در ظرفی جداگانه بپزید. ( چون زمان پخت این حبوبات متفاوت است). در این حین چند بار آب حبوبات را عوض کنید.
 ۲- گندم را هم جداگانه در ظرفی دیگر خیس و چند بار آب آن را عوض کنید.۳-  برنج را بشویید و از چند ساعت  قبل خیس کنید. ۴- نخود ، لوبیا و گندم را به همراه مقدار کافی آب در یک قابلمه مناسب بریزید تا کاملا پخته شود و عدس و برنج را به آن ها اضافه کنید تا همه مواد با هم پخته شود. ۵- حین پختن حبوبات سبزی‌ها را هم تمیز کنید و بشویید. بعد از خشک شدن سبزیجات آن‌ها را خرد کنید و داخل حبوبات پخته شده بریزید. پیازها را خلالی کنید و در مقداری روغن سرخ کنید تا کاملا طلایی شود.۶-  نیمی از پیازها  را داخل آش بریزید و مقداری نمک، فلفل و زردچوبه  به آن اضافه کنید.۷-  بعد از این‌که یکی دوقل خورد آش را بچشید .
۸-  در پایان کشک را اضافه کنید و بعد از کمی هم زدن آن را از روی حرارت بردارید.
۹- نعناع را هم  درحدی که فقط یکی دو چرخ در روغن بخورد تفت دهید و آش را با نصف پیار داغی که مانده و نعناع و کشک تزیین کنید.

8 دی, 1399 15:56