غذای اصلی| ناگت سبزیجات، سرشار از ویتامین

آشپزی

 
  سیب‌زمینی کوچک -  2 عدد
  چغندر -  یک عدد
  کلم بروکلی -  یک دسته
  فلفل سبز -  یک عدد
  روغن سرخ‌کردنی – به میزان لازم  
 

 

 هویج -  2 تا 3 عدد
  روغن زیتون -  یک قاشق غذاخوری
  نمک -  یک ونیم  قاشق چای‌خوری
  فلفل -  یک ونیم  قاشق چای‌خوری
  پودر نان -  2 پیمانه
  تخم مرغ بزرگ -  3 عدد
 

۱-همه سبزیجات را (به جز فلفل) به صورت تکه‌های درشت خرد کنید. برای ناگت مرغ معمولاً از مقداری آرد و تخم مرغ برای چسبندگی بیشتر استفاده می‌شود اما در ناگت سبزیجات سیب‌زمینی همان کار را برای ما می‌کند.
۲-سبزیجات خرد شده را با مقداری نمک آب‌پز کنید، در حدی که چنگال به راحتی در آن‌ها فرو رود.
۳-همه سبزیجات را با هم داخل آب جوش نریزید.
۴- بروکلی در عرض ۲–۳ دقیقه آماده می‌شود. ولی بقیه مواد حدود ۱۰ دقیقه باید در آب در حال جوش بماند تا پخته شود.
۵-آسان‌ترین راه این است که سبزیجات را داخل غذاساز بریزید تا کاملاً ریز و با هم مخلوط شود. ولی اگر غذاساز در دسترس ندارید می‌توانید سبزیجات را رنده یا این که از پوره ساز استفاده کنید.
۶- فلفل سبز را خیلی ریز خرد و همراه با نمک و فلفل سیاه به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید.
۷-در این مرحله مخلوط سبزیجات چسبناک است ولی راحت خرد می‌شود. پس بهتر است آن را در یک سینی فر بریزید و سطح آن را صاف و یکدست کنید.
۸-سینی را ۱۵–۲۰ دقیقه در فریزر بگذارید تا مخلوط خنک و سفت شود اما نباید یخ بزند.
۹- وقتی مخلوط سفت شد می‌توانید خیلی راحت با استفاده از یک کاتر آن را به شکل دایره قالب بزنید.
۱۰-ناگت‌ها را یکی یکی در تخم‌مرغ هم بزنید و سپس در پودر نان فرو ببرید. در صورتی که می‌خواهید ناگت‌ها را برای بعد فریز کنید آن‌ها را مجدد روی سینی بچینید و در فریزر بگذارید تا کاملاً یخ بزند.
 ۱۱-سپس ناگت‌های یخ زده را در کیسه بگذارید. می‌توانید آن را تا چند ماه داخل فریزر نگه دارید.
۱۲-ناگت‌ها را ۳ –۴ دقیقه در روغن داغ سرخ کنید تا آماده سرو شود.
 ۱۳-همچنین می‌توانید آن ها را در فر ۱۸۰ درجه به مدت ۱۵–۲۰ دقیقه بپزید.

10 دی, 1399 17:58