دسرهای هیجان‌انگیز برای سالمندان عزیز!

آشپزی

 

 

 
  پارافیت ماستی
 برای تهیه پارافیت ماستی، ماست بدون شکر یونانی که این روزها به‌راحتی یافت می‌شود، انتخاب بسیار مناسبی برای افراد مسن است. شما می‌‌توانید پارافیت را با میوه‌های مختلفی مثل پرتقال، توت‌‌فرنگی، گلابی، سیب و موز تهیه کنید. به این‌ترتیب که ظرف دسرتان را با لایه‌هایی از میوه خردشده و ماست پُر و در نهایت با ریختن گردوهای خردشده روی آن نوش جان کنید. با اضافه کردن مغزها به این دسر، چربی‌های سالم و با ترکیب ماست، پروتئین، ویتامین C و کلسیم دسر شما تامین می‌شود.
 
 
 چیای شکلاتی با بادام
 دانه چیا که به تخم چیا هم معروف است، دانه‌ای خوراکی شبیه تخم شربتی سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب امگا3 است که به سلامت قلب، درمان دیابت، کاهش فشارخون بالا و رفع افسردگی کمک می‌کند و در عطاری‌ها فروخته می‌شود. برای تهیه این خوراکی، آب و خرما را درون غذاساز یا خردکن بریزید تا به‌خوبی مخلوط شود و حالت چسبنده پیدا کند. پودر کاکائوی تلخ، بادام و دانه‌‌های چیا را اضافه کنید، کمی هم بزنید تا به خمیری حالت‌پذیر تبدیل شود. چانه‌های کوچک خمیر را با دست گرد کنید و برای ۳۰ دقیقه تا یک ساعت در یخچال نگه‌دارید. خرما، شیرینی سالم دسر شما را تامین می‌کند و بادام و دانه‌‌های چیا چربی طبیعی به این دسر اضافه می‌‌کنند.

 
  سیب گریل شده
 برای تهیه این دسر به سیب، کمی کره، دارچین، شیره خرما و گردوی پودرشده نیازمندیم. ابتدا کره و دارچین را در یک ماهیتابه گرم بریزید و برش‌های سیب را تا حدی که به دارچین و کره آغشته شود در ماهیتابه تفت بدهید. سپس سیب‌ها را به ظرف مخصوص فر منتقل کنید و به مدت 15 دقیقه در فر با درجه حرارت 180 درجه قرار بدهید. بعد از خنک شدن، با پودر گردو و شیره خرما نوش جان کنید. شیره خرما به دلیل داشتن املاح و ویتامین‌های مورد نیاز بدن تقویت‌کننده قلب، تسکین‌دهنده‌ دردهای رماتیسمی و امراض قلبی و عروقی است.

 

 

20 دی, 1399 11:24