از بی اختیاری ادرار نترسید!

سلامت

تمرین ها و تکنیک ها
سالمندان می‌توانند با چند روش و تمرین، مدت حفظ ادرار در مثانه را به تدریج افزایش دهند. متخصصان توصیه می‌کنند در دفعات و تعداد مشخصی در طول روز عضلاتی را که برای متوقف کردن جریان ادرار منقبض می‌شوند سفت و سپس رها کنند. تقویت این عضلات به سالمندان کمک می‌کند تا ادرار خود را به مدت طولانی‌تری نگه دارند. در تکنیک دیگری سالمندان در ساعات مشخصی اقدام به تخلیه ادرار می‌کنند. خود سالمند، افراد خانواده یا مراقبان آن‌ها باید به سالمندان کمک کنند تا به الگویی مشخص از زمان تخلیه ادرار در طول روز دست پیدا کنند تا قبل از سرریز شدن ادرار به سرویس بهداشتی  مراجعه کنند.
 
تغییر سبک زندگی
سالمندان همچنین با ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی خود می‌توانند تا حدود زیادی بی‌اختیاری ادرار خود را کنترل کنند. این افراد نیاز به دریافت شش تا هشت لیوان مایعات در طول روز دارند اما قبل از کم کردن میزان دریافت آب باید با پزشک مشورت کنند. نوشیدنی‌های حاوی کافئین، غذاهای پرادویه، آب مرکبات که دارای اسید بالایی هستند و نوشیدنی‌های گازدار از جمله مواردی هستند که باید در رژیم غذایی سالمندان محدود شود. دیگر نکاتی که برای رفع این مشکل باید ترک کرد دخانیات و بلندکردن اجسام سنگین است.
 
    درمان پزشکی
درصورتی که روش‌های فوق کمکی نکرد با مداخلات درمانی توسط پزشک این مشکل به راحتی حل می‌شود. داروهای مختلفی تجویز می‌شود که برخی از آن‌ها با شل کردن عضلات مثانه به تخلیه کامل مثانه کمک می‌کند. برخی از داروها مانع از انقباض ناخواسته مثانه می‌شود و بعضی از آن‌ها مثانه و مجرای ادرار را برای کاهش نشت ادرار منقبض می‌کند.

10 اسفند, 1399 11:23