مکمل‌های رشد قدی کودکان

کودک

یکی از دغدغه‌های همیشگی والدین، افزایش رشد قدی کودکان است به ویژه در روزهایی که تحرک بدنی کودکان کم شده است. والدین در روزهای اول  تولد فرزند سانت به سانت و گرم به گرم قد و وزن کودک را محاسبه می‌کنند اما با گذشت زمان با درک این موضوع که هر کودک شرایط  خود را دارد، کمی آرام می‌گیرند؛ اما شرایط این روزها به خاطر حضور کودکان در منزل و دریاقت کم نورخورشید و کلاس های آنلاین که باعث بیدار بودن بچه ها در شب و خواب روزانه و برهم خوردن هورمون رشد می شود همه دست به دست هم داده اند تا یادآوری کنیم که باید رشد قدی بچه ها را جدی گرفت . این رشد نیاز به ریزمغذی‌هایی دارد که باید به میزان کافی مورد استفاده قرار بگیرد. ادامه مطلب را درباره مکمل‌های رشد قدی کودک مطالعه کنید:

تغذیه مناسب

تغذیه نقش بسیار مهمی در افزایش قد کودکان دارد. کودک باید تغذیه‌ متنوع و متناسب داشته باشد و اگر احساس می‌ کنیم که تغذیه وی مناسب نیست با مشورت پزشک از مکمل‌هایی که در ادامه به آن ها  اشاره می کنیم ، استفاده کنیم. از  جمله مواد غذایی که باید همیشه در رژیم غذایی کودک وجود داشته باشد  می توان به موارد زیر اشاره کرد:
تخم‌مرغ| تخم‌مرغ حاوی مقادیر بالایی از انواع ویتامین و پروتئین است و تغذیه مناسبی برای افزایش قد کودکان به شمار می‌آید. اگر تخم مرغ را آب‌پز، نیمرو یا املت کنید خاصیتش تغییر نمی‌کند.
شیر گاو| کلسیم و فسفر  شیر گاو برای رشد هر چه بهتر استخو‌‌ان‌ها و عضلات بسیار ضروری‌ است.
کره بادام زمینی| کره بادام زمینی که سرشار از چربی‌های غیراشباع و پروتئین است، از دیگر خوراکی‌های مفید برای بلند شدن قد به شمار می‌آید.
میوه‌ها و سبزیجات قرمز و نارنجی| این سبزیجات و میوه‌ها  حاوی مقادیر بالایی بتاکاروتن و کاروتنوئید است که میزان ویتامین A  را که برای رشد و ترمیم بافت‌ها ضروری است، افزایش می‌دهد.
    ورزش
انجام ورزش‌های کششی، ، طناب زدن و...  به افزایش قد کودکان کمک می‌کند. شنا کردن هم  برای افزایش قد توصیه می‌شود.
    بهترین مکمل ها  برای افزایش قد کودکان
با یک جست و جوی ساده می توانید مکمل‌های مورد نیاز برای افزایش قد کودکان را پیدا کنید. ما هم قصد نداریم مکمل و نام دارویی را به شما معرفی کنیم بنابراین بهترین ریزمغذی‌ها  را به شما معرفی می‌کنیم :
   ویتامین A
ویتامین A، مهم‌ترین ویتامین برای رشد استخوان است.
 در چه خوراکی‌ هایی ؟
هویج، شیر، پنیر و اسفناج از مهم‌ترین منابع تامین ویتامین A به شمار می‌آید.
 ویتامین B
خانواده ویتامین B، شامل B1، B2، B3، B6 و B12، همگی در افزایش رشد قد کودکان تاثیرگذار است.
 در چه خوراکی‌ هایی ؟
 این ویتامین ها  را در ماهی، آجیل (B1)، سبزیجات (B2)، قارچ، نخود سبز (B3)، ذرت، مرغ، گل‌کلم، سیب‌زمینی شیرین (B6)، تخم‌مرغ و شیر (B12) می‌یابید.
 ویتامین C
ویتامین C علاوه بر این‌که زخم‌ها را التیام می‌دهد، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و باعث می‌شود کودک کمتر بیمار شود. از این رو، رشد بهتری خواهد داشت.
 در چه خوراکی‌ هایی ؟
 ویتامین C به وفور در مرکبات وجود دارد.
 ویتامین D
کلسیم و ویتامین D دو روی یک سکه‌اند. اگر قرار باشد کلسیم اثر بگذارد، بدون ویتامین D کاری از پیش نمی‌برد.بهترین منبع برای تامین ویتامین D، نور خورشید است.

27 مهر, 1400 17:26