سلامت سالمند| ورزش مغز سالمندان را تقویت می‌کند

سلامت سالمند

ورزش مغز سالمندان را تقویت می‌کند
طبق نتایج یک تحقیق، زنان مسنی که ورزشی مانند یوگا  انجام می‌دهند دارای ضخامت بیشتر در نواحی مغزی درگیر در حافظه و توجه هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محققان دریافتند حتی در مقایسه با زنان سالم و پرتحرک همسن و سال، معمولا در زنان یوگاکار قشر پیشانی سمت چپ مغز دارای ضخامت قشری بیشتری است. معمولا اختلال شناختی ناشی از افزایش سن با حجم کمتر در مناطق قشری مغز مرتبط با مهارت‌های توجه و کاهش حافظه همراه است.منبع:مهر

مفیدترین نوشیدنی برای کاهش روند پیری
یک متخصص تغذیه آمریکایی، محصولی را نام برد که به کند کردن پیری کمک می‌کند. به گزارش مجله سلامت، وی اظهار کرد: «بهترین نوشیدنی برای کندکردن روند پیری، چای سبز است. چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است که فواید زیادی برای سلامت بدن دارد. سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، التهاب را کاهش می‌دهد و سنتز کلاژن را تحریک می‌کند  و باعث جوان‌تر به نظر رسیدن پوست می‌شود.»
البته بهتر است بیش از حد  چای سبز ننوشید، زیرا حاوی کافئین است و مصرف بیش از حد کافئین تمام آثار منفی ناشی از آن را به همراه دارد. پیش از این گزارش شده بود که متخصصان تغذیه از اسفناج به عنوان غذایی نام برده‌اند که می‌تواند بر بینایی و سلامت استخوان‌ها تأثیر مثبت بگذارد. چای سبز خواص مشابهی دارد که از بروز مشکلات قلبی و دیابت نوع ۲ نیز جلوگیری می‌کند.منبع | اسپوتنیک

18 بهمن, 1400 17:36